برنامه نویسی - شبکه

ویژوال بیسیک و دلفی-Network

برنامه نویسی - شبکه

ویژوال بیسیک و دلفی-Network

آموزش FLASH MX

ماکرومدیا فلش ( Macromedia Flash) یکی از بهترین نرم افزار هایی است که شما میتوانید جهت افزودن افکت های مخصوص و انیمیشن های کامپیوتری به وب سایت از آن استفاده کنید .در این جزوه سعی شده تمامی نکات با ذکر مثال و انیمیشن برای شما ارائه گردد . امید است این منبع جهت استفاده ی شما عزیزان مفید واقع شود. برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند .ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد :

-
حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233

- 16
مگابایت
Ram
-
حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

-
کارت گرافیکی 64 گیگا بایت ماکرومدیا فلش ( Macromedia Flash) یکی از بهترین نرم افزار هایی است که شما میتوانید جهت افزودن افکت های مخصوص و انیمیشن های کامپیوتری به وب سایت از آن استفاده کنید .در این جزوه سعی شده تمامی نکات با ذکر مثال و انیمیشن برای شما ارائه گردد . امید است این منبع جهت استفاده ی شما عزیزان مفید واقع شود. برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند .ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد
:

-
حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233

- 16
مگابایت
Ram
-
حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

-
کارت گرافیکی 64 گیگا بایت

فصل چهارم:معرفی چند کنترل جدید و پر کاربرد

امروز در ادامه ی جلسه ی قبل چند کنترل دیگر به همراه مهمترین خاصیت های آنها معرفی می شود.

در فصل قبل با چند خصوصیت مهم و مشترک بین کنترلهای مختلف به همراه معرفی دو کنترل بسیار مهم وصفحه فرم توضیحاتی بیان شد.

ادامه مطلب ...

مقدمه.NET

سلام  

اگر شما مدتی هست که برنامه نویسی می کنید و یا حتی اگر وارد جمع برنامه نویس ها شدید  حتما به خوبی می دانید که ابزاری که در اختیار شما قرار دارند و نیازهای بازار با سرعت خیلی بالایی در حال تغییر هستند .

همین دلیل باعث شده که برای باقی ماندن در این حرفه و برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشید ، نیاز به این دارید که همواره با آخرین دستاورد ها در این بازار پرشور آشنا و مسلط باشید .

هدف این وبلاگ آموزش برنامه نویسی تحت .NET  هست که برای کسانی که به برنامه نویسی تحت ویندوز و یا تحت وب با کمک یکی از زبانهای پشتیبانی شده توسط مایکروسافت علاقه دارند  .

برای این قسمت فقط به قرار دادن این عکس اکتفا می کنم و در جلسه های بعد به توضیح مفاهیم مربوط به آنها می پردازم .

فصل سوم: معرفی برخی از کنترل های اولیه

 

ابتدا وارد محیط ویژوال بیسیک 6 شده و گزینه ی Standard.EXE را انتخاب کرده و دکمه ی Open  را بزنید. پس از ایجاد پروژه از نوع استاندارد یک فرم و تعدادی عنصر مربوطه مشاهده میشود.اولین و اصلی ترین عنصر در پروژه های استاندارد فرم میباشد بدین معنا که تمامی مراحل برنامه و عناصر بر روی فرم قرار گرفته و یا در آن اجرا خواهند شد. پس همین حالا شما یک پروژه و یک فرم دارید و میتوانید برنامه ی خود را اجرا کنید.

ادامه مطلب ...

فصل دوم: انواع متغیرها در ویژوال بیسیک

انواع متغیرها:

متغیرها در ویژوال بیسیک به دو دسته عددی و غیر عددی تقسیم بندی می شوند. داده های عددی نیز خود به دو گروه صحیح و اعشاری تقسیم می شوند. داده های غیر عددی شامل داده های منطقی ، رشته ای ، تاریخ و زمان و شیء می باشند ، که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

ادامه مطلب ...